Eindelijk naar Milaan - Reisverslag uit Mirano, Italië van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu Eindelijk naar Milaan - Reisverslag uit Mirano, Italië van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu

Eindelijk naar Milaan

Blijf op de hoogte en volg Monique

06 Augustus 2015 | Italië, Mirano

Milaan

Vandaag vroeg op. 6 uur gaat de wekker. Het ontbijten slaan we over in het hotel en om kwart voor 7 zitten we in de auto. TomTom geeft aan dat we er rond half 9 zijn. Althans..bij het voetbalstadion van Milaan. Daarna nog een bus, tram of metro. Dat moeten we ter plekke nog even uitzoeken. Nikki slaapt nog even door in de auto en ik geniet van het rijden. Ik neem de omgeving in mij op. Wat is Italië toch mooi. Het is niet druk onderweg en geheel op schema komen we aan bij het stadion San Siro. Ik maak Nikki wakker en vraag haar mee te zoeken naar die gratis parkeerplekken die ons beloofd waren. Helaas...de plekken die we zien vind ik persoonlijk niet veilig genoeg om mijn aygo-tje achter te laten.
Dus we zoeken nog even verder en besluiten even te ontbijten bij de Mac. Cappuccino met croissants en macarones. Lekker hoor :) We vragen aan de vriendelijke dame achter de balie hoe we in Milaan centrum kunnen komen. We moeten de bus nemen zegt ze. En waar laten we de auto? Laat maar hier staan zegt ze. Gewoon bij de Mac :) oke mooi, ook opgelost. Snel een kaartje kopen bij de tabac winkel voor 1,50 pp en met mijn Milaan-gids in de hand stappen we in de bus. Oke en nu? Waar stappen we uit?
Het geluk is met ons. Een Nederlands echtpaar naast ons in de bus is ook op weg naar het centrum en we volgen tam dit echtpaar. Vanuit de bus stappen we bij d'Angeli op de metro en stappen na een paar haltes weer uit bij Porta Venezia. Ik maak van alle plekken foto's zoals klein duimpje stukjes brood strooide. Zo hoop ik de weg naar de auto vanavond terug te vinden...als we er zijn bedanken we het echtpaar voor het helpen vinden van het centrum en vervolgen onze eigen weg.
We lopen via de port van Venezia de langste winkelstraat van Milaan op. We zien mooie gebouwen, parken, beelden en natuurlijk winkels. Met hele mooie etalages! De prijzen zijn wel een beetje hoog dus houden we het bij kijken. Dan ruiken we een bekende geur en blijken we om de hoek te staan van Abercrombie & Fitch. Dan maar gelijk even naar binnen. Geen halfblote mannen hier dus de aandacht gaat naar de kleding. Nikki scoort een trui en een pet en ik een mooi truitje in de nieuwe herfstkleur. Zo de eerste buit is binnen! We gaan nog even wat cultuur snuiven en lopen naar het Scala (Muziekplein met een beeld van Leonardio Da Vinci) Nikki scoort nog een selfie stok voor 5 euro en we hebben de grootste lol hiermee.
We lunchen vervolgens in een kunstenaarswijkje dat verdacht veel op Parijs lijkt. De wijk heet Brera. Lekkere panini met mozzarella en tomaat. Mmmm!
De dag gaat snel en eigenlijk is 1 dag dus te kort voor Milaan.
Na nog heel veel winkels ( waaronder een DisneyStore) en wat cadeautjes verder eindigen we bij de Dom. Wat een geweldig gebouw! Zo mooi met bovenop de 4 meter hoge, vergulde Madonnina. Echt prachtig.
We drinken nog wat en besluiten de auto te gaan zoeken. Wonder boven wonder zitten we maar 1 x in de verkeerde metro en zijn rond 7 uur bij de auto. We eten lekker bij de Mac en rijden op ons gemak de 166 km weer richting ons hotel Goletta in Rivoli Veronese.
Het was een vermoeiende maar geweldige dag! We hebben veel gezien maar zeker niet alles. Reden om ooit nog eens terug te gaan dus.
Maar dan wel een paar dagen!

Xxx

• 08 Augustus 2015 - 22:44

Belinda:

Jammer hé, maar de half ontblote mannen mag niet meer. In Amerika ook niet. Maar goed daar kom jij toch niet voor????