Warm welkom... - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu Warm welkom... - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu

Warm welkom...

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

23 April 2017 | Duitsland, Berlijn

Na een zeer kort vluchtje met KLM vanaf Schiphol landden we om 13.45 uur op vliegveld Tegel in Berlijn.
Het is een kleine aankomsthal dus in no time staan we buiten met onze koffers.
En daar worden we opgewacht. Met appels, cake en flesjes water.
De collega’s uit Berlijn, die 2 weken geleden in Nederland op bezoek waren, zorgen ervoor dat we ons zeer welkom voelen.
Tevens hebben ze voor ons openbaar vervoer kaartjes geregeld voor de hele week.
Ook hier in Berlijn is er een heel netwerk van metro’s, trams en bussen die nauw op elkaar aansluiten en je naar de alle bezienswaardigheden brengen. Net als in Milaan. Super!

Met de bus en de tram gaan we vervolgens naar ons appartement. Midden in het centrum.
Ik deel de kamer met Joke. Een collega van kindercentrum Dak. We slapen op de tweede verdieping en hebben een ruim appartement met ieder een eigen slaapkamer. Met een kingsize bed. Het balkonnetje in mijn kamer grenst aan een kerkhof. Of is het een crematorium? In ieder geval hangen de duiven dood aan meerdere roosters voor de ramen op het pandje dat grenst aan onze kamer op 10 m afstand. Hoe ze daar zijn gekomen is nog even een raadsel. Maar dat ze er al een poosje hangen dat is zeker….
Gelukkig staat gevogelte niet op mijn menukaart ;)
Ik hou in ieder geval de gordijnen dicht.

Na een beetje opfrissen (en niet op de klok letten) gaan we 10 minuten te laat naar het restaurant waar onze Duitse collega’s een tafel voor ons hebben gereserveerd.
De avond brengen we door met eten en nog ergens een drankje.
Rond 22.00 gaat ons lichtje uit. Morgen hebben we een druk programma. Om 07.50 uur worden we opgehaald om te ontbijten bij 1 van de kindercentra. En aangezien ik nog eerst een rondje wil hardlopen zal ik m’n wekkertje erg vroeg moeten zetten.
Dus……slaap lekker!

X moon