Tussen de locals... - Reisverslag uit Tanen, Indonesië van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu Tussen de locals... - Reisverslag uit Tanen, Indonesië van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu

Tussen de locals...

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

10 Juli 2011 | Indonesië, Tanen

Even een kort verslagje van vandaag.
Na het ontbijt zijn we met Tatang,Dewi en 2 dochtertjes naar het dorpsfeest gegaan. Alle dorpsbewoners komen hier naar toe want het is een feest dat niet zo vaak voorkomt.Zelfs de Tataanse paus is op komen dagen ...de lokale pastoor.En eigenlijk blijkt dus dat wij de bezienswaardigheid zijn! Wij zijn de enige toeristen in het dorp en worden zelfs door de nonnen uitgenodigd om samen met de pastoor mee te eten! Iedereen zwaait naar ons en wilt op de foto met ons...echt grappig! Tijdens het feest was er een paardendans.
'Een Jatilan'. Zo noemen ze het ritueel . Jonge mannen raken tijdens een dans in een tranche en eten dan glas,bamboestokken en krijgen zweepslagen.Er lopen dan ook een paar leermeesters mee en die halen de mannen uit hun tranche als het te gek wordt. Het is dan net of de duivel uit hun verdreven wordt.Echt heel apart! En ook wel eng om te zien.Maar top om mee te maken. Veel locals wilden even een praatje met ons maken en we hebben de hand van de pastoor geschud! Dat is hier wel bijzonder.Uiteindelijk hebben we er van 11 uur tot 4 uur rond gelopen. Jeffrey is hier ook erg populair en verschillende dames wilden met hem op de foto.
1 zwangere dame wilde op de foto met Jeff in de hoop dat er dan een beetje schoonheid van hem in haar baby zou komen!
Na het feest zijn we snel even naar de stad gegaan om wat kleding en toiletspullen te kopen.Want onze koffers zijn er nog steeds niet! Help......

• 10 Juli 2011 - 16:35

Cynthia:

Heel veel succes met je koffers, heb je intussen wat ondergoed kunnen scoren?

• 10 Juli 2011 - 17:20

Ma En Pa :

ik vind dit zo erg voor jullie ! zo lang in n taxi ,pfpf dat is niet leuk meer !
    nog geen koffers en dan zo ver weg !toch nog n fijne vakantie allemaal xxxxxxx

• 10 Juli 2011 - 18:46

Jolanda:

Het zit jullie nog niet echt mee zo te lezen .Nu de kleren nog en het is echt vakantie .Ik leef met jullie mee

• 10 Juli 2011 - 19:46

Mirjam Bakker:

Succes! Ik hoop dat jullie snel de koffers hebben, lekker je eigen spulletjes op zo'n verre bestemming! Ondanks de tegenslagen hoop ik dat jullie toch een heel fijne vakantie zullen hebben! Geniet ervan, nu misschien op bepaalde punten nog niet, maar dat zal vast wel goed komen!

Groetjes Mirjam

• 10 Juli 2011 - 21:49

Debby (buurtje):

En heb je inmiddels 8 onderbroeken van die tshirts kunnen maken? Wat een pech zeg! En wat een reistijden met de taxi!!! Petje af voor jullie hoor. Maar jullie gaan een geweldige reis tegemoet, ik volg het nieuws op de voet :-)

• 11 Juli 2011 - 06:28

Tante Nel Ome Cok Ri:

WAT EEN BELEVENIS!!!!!EN DAN JE KOFFERS NOG NIET.HOOP VOOR JULLIE DAT ZE ALS NOG KOMEN. VEEL PLEZIERXXXXXXXXXX