Ceremonie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu Ceremonie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu

Ceremonie

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

27 Juli 2011 | Indonesië, Batavia

Vandaag zijn we eerst lopend naar Air Panas gegaan.Dat zijn warmwaterbronnen die helend werken voor bijvoorbeeld reuma en eczeem.Tuurlijk even een duikje genomen in dit naar zwavel stikkende water....hoop dat morgen mijn nagels en haren niet van mijn lichaam zijn afgevallen :-)
Daarna weer lopend terug maar het was toch wel een eind.Toen zagen we een 3 agenten staan te niksen en hebben we vriendelijk gevraagd/gesmeekt of ze ons met hun auto naar onze villa wilden brengen.En dat wilden ze wel! Wat hebben we gelachen in die open bak.En een bekijks dat we hadden haha.
In de middag hadden we een ceremonie.En wat voor één! De Nederlandse eigenaar van onze villa heeft een tweede villa laten bouwen in een dorp verderop.Voordat er gasten inkomen moet dit huis ingezegend worden.Zodat er geen slechte geesten meer ronddwalen of kwaad kunnen doen....Er wordt een priester bijgehaald en de vrouw van de burgemeester en het halve dorp.En wij zijn ook uitgenodigd. We worden gezegend door speciaal ingezegend water.We krijgen spetters op ons hoofd en geofferde bloemen en rijst op ons voorhoofd geplakt.Deze rijst ligt al een week in de tempel en is dus ook ingezegend. Goh....wat kan ons nu nog gebeuren ??? Hadden we voor de vakantie moeten hebben :-)
Ook het huis wordt volop nat gespetterd en er is een heel varken geofferd. Oja we moesten ook een sarong om.Allemaal...speciaal voor het huis :-)
Het was super om mee te maken..En morgen weer een ceremonie...nu voor een crematie....
Ik hou jullie op de hoogte....

xxx

  • 27 Juli 2011 - 20:27

    Pa En Ma:

    Super leuk wat jullie allemaal beleven !hoop dat het genezend werkt voor je reuma !!!!
    ik hoop dat het varken niet leefde !!
    fijne dag morgen !

    veel liefs xxxxx

  • 27 Juli 2011 - 21:46

    Martijn Dijkstra:

    Nog even en dan zie ik jullie!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Monique

Ik ben gewoon een moeder die graag reizen maakt. Op zoek naar wat een land te bieden heeft en het liefst vermijd ik de toeristische plekken. Door deze reizen te maken met mijn kids hoop ik ze wat mee te geven voor hun toekomst...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 59090

Voorgaande reizen:

23 April 2017 - 30 April 2017

Werkvakantie Berlijn

23 April 2016 - 23 April 2016

Dominicaanse Republiek

31 Juli 2015 - 11 Augustus 2015

Italië

03 December 2014 - 17 December 2014

Cuba

07 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Indonesie...here we come!

23 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Thailand rondreis

Landen bezocht: