Dolfijnen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu Dolfijnen - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu

Dolfijnen

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

26 Juli 2011 | Indonesië, Batavia

Zaterdag zijn we aangekomen in Lovina beach op Bali.
We hebben een prachtige villa aan het strand met zwembad.En dat allemaal voor onszelf.Wat een luxe. Luh kookt elke dag voor ons maar we gaan wel mee boodschappen doen.Dan hebben we Iluh die zorgt voor een schoon bedje .Petut is onze tuin man en poolman.Ketut blijft heel de nacht wakker om rond ons huisje te lopen.En dan hebben we Made en dat is onze chauffeur :-)
Ja niet slecht...en die security in de nacht.Dat is toch wel een fijn idee.Niet dat ik me niet veilig voel hier maar er is wel veel armoe 100 meter verderop.
Elke avond zit het strand vol met locals.Vooral kinderen maar ook volwassenen die met een netje wat avondeten proberen te vangen.Er zijn een paar meisjes die elke dag terugkomen.1 meisje van 6 en 3 van 11 jaar. Elke keer doen we wat kringspelletjes met ze.Alsof ik weer op de peuterspeelzaal ben.En ze vinden het zo leuk!! Vooral Jan huigen in de ton en in de maneschijn .Ook spinnetje,spinnetje,spinnetje doet het erg goed hier :-).
Ik geniet hier echt van en zou zomaar 3 maanden vrijwillig hier kunnen werken om de kids iets bij te brengen want echt lang zitten ze hier elke dag niet op school.Hooguit 2 uurtjes.Omdat er teveel kinderen zijn en te weinig scholen moeten ze de tijd opdelen per dag.Wat wel opvalt is dat de kinderen aardig engels spreken.Ik ben gisteren even met de kids naar hun dorpje meegelopen .En ik schrok me wild...Die ouders leven dus echt nog in de oertijd...En dat op een eiland als Bali waar zoveel toeristen komen.
Dat is trouwens wel vervelend al die toeristen.Ga je 1x uit eten in de stad en dan zitten we tussen allemaal westerlingen.Dat is wel een cultuurshock voor ons.Tussen de locals voel je je veel meer echt in Indonesië.
We hebben dus ook besloten om de echte toeristen-trekkende bezienswaardigheden over te slaan.Want daar is het zoo druk.De chauffeur weet voor ons wel wat andere ,misschien wel mooiere en goed geheim gehouden tempels en sawa's.ook krijgen we een prive-dansoptreden van een paar locals deze week.Echte Balinese dans...ben benieuwd!
Verder mogen we nog mee met onze Luh naar een crematie :-( Maar dat is volgens zeggen 1 van de mooiste ceremonies in Indonesië...
En gisteren hebben we een bootje met kapitein gehuurd en zijn we lekker gaan varen.Hier bij Lovina zwemmen echt honderden dolfijnen elke ochtend van oost-bali naar west-bali.Dus we hebben onze ogen uit gekeken. Je kan dit ook rond een uur of 6 in de ochtend doen.Dan is het echt een plaatselijke attractie want dan zijn er wel 100 bootjes met toeristen die de dolfijnen een soort van opjagen.Wij doen daar niet zo aan mee. We gaan pas als alle boten rond 8 uur weer terug zijn en dan dobberen we wat rond We gaan niet in hun vaarwater zitten maar varen af en toe wel een stuk mee.Het bootje is een soort kano/catemaran en we hangen tijdens het varen aan een balk van de boot in het water.We zien echt 100 dolfijnen onder de boot doorzwemmen.Echt mooi om te zien.We krijgen nog lekkere gebakken banaan met thee en zien de dolfijnen langzaam uit het zicht verdwijnen.Het is op zich wel erg zielig dat er soms met wel 100 boten op ze gejaagd wordt.Niet voor het vangen maar puur voor het plezier van de toerist...
Ben toch wel blij dat wij het iets anders hebben gedaan.
Ik zit nu naar de zonsopgang te kijken .Het is hier nu 05.45 uur. Ben een beetje vroeg wakker maar die rust is wel erg lekker zo vroeg.Iedereen slaapt nog en ik hoor alleen maar de zee en wat salamanders...
Vandaag gaan we een tracking doen met een medicijn man door zijn dorp en omgeving.En we lunchen ook lekker bij hem en zijn vrouw.
Vanmiddag weer lekker zwemmen in ons zwembad.Het is echt super-de-duper luxe hier bij de villa. We genieten dus nog even!
Morgen gaan Peet,Jeff,John en Jaimy duiken en wij zien wel wat die dag ons brengt....

Dit is het weer voor even en bedankt voor jullie berichtjes xxxx

• 26 Juli 2011 - 06:10

Pa En Ma :

mooi wat jullie allemaal zien en meemaken ,ik vind het heel wat dat ik 2 dolfijntjes heb gezien in croatie,haha !!
    en jullie honderd ,geweldig !
    dat zwembad is wel wat voor Oostvoorne bij ons in de tuin !!!!!!

fijne dagen en liefs xxxxxxxx

• 26 Juli 2011 - 07:26

Cora:

Leuk weer om te lezen!
    En dat huis wauw!!! dat is dan weer heel wat anders als het vorige hutje :)
    Groetjes Cora

• 26 Juli 2011 - 08:22

Astrid Bakker:

Moon,
    Wat maak jij / jullie een hoop mooie dingen mee en jullie beleven en genieten het ook zo intens. Mooi ook zoals je alles beschrijft, ik geniet er zelfs ook van (in de regen op de camping in Hellevoetsluis).
    Maar zoals jij alles, levendig en enthousiast, beschrijft is het net of we erbij zijn.
    Geniet nog lekker en we blijven je volgen hoor.

Dikke kus As.

• 26 Juli 2011 - 12:56

Karin:

Ohhh wat heerlijk om jullie belevenissen te lezen. Ik zou zo weer terug willen naar Azie!

Geniet nog even van jullie prive zwembad!!!!

Kus Karin

• 26 Juli 2011 - 20:26

Barbara Van Tiggelen:

Wat een geweldige reis zijn jullie aan het maken! Echt bizar om allemaal te lezen! Super leuk om jullie zo een beetje te "volgen".
    Geniet er nog even van!
    x Bar