Naar het weeshuis "de Lion King" - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu Naar het weeshuis "de Lion King" - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu

Naar het weeshuis "de Lion King"

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

29 Juli 2011 | Indonesië, Batavia

Vandaag zijn we eindelijk naar het weeshuis geweest.We werden met open armen ontvangen .
Niet in de laatste plaats omdat we tassen vol met schriftjes,boekjes,springtouwen,ballen en nog veel meer bij ons hadden.Ze verkopen hier schriften met Justin Bieber erop en die meiden daar waren er helemaal blij mee!! (natuurlijk heeft Nikki ze ook gekocht :-))
Na een rondleiding zijn we met een paar kids en Ayu (de moederfiguur van het weeshuis) naar de plaatselijke markt gegaan.
Een markt voor locals door locals.
Onze kids gingen achterop de laadbak van een mini pick-up met nog 2 knullen richting de markt en wij met onze eigen taxi.Ze hadden een lol! Op de markt hebben we eerst 12 zakken rijst gekocht van 25 kg per stuk.Hier kunnen ze ongeveer 20 dagen van eten.Daarna nog zakken fruit,groenten en van die kale kippen waar de kop nog aanzit....Je weet echt niet wat je ziet hier.Als ik hier elke dag mijn eten zou moeten kopen als westerling zou ik kilo's afvallen...Hoewel de manden met de kleurrijke kruiden er echt prachtig uitzien!
Na nog wat andere zoetige snoepgoed verpakt in bamboebladeren ofzoeits gekocht te hebben was het geld op. We hebben het terug naar het weeshuis gebracht en hun keuken ermee gevuld.
Ik moet zeggen..het gaf ons een super goed gevoel om te weten dat ze er even tegen kunnen door de opbrengst van de sponsorloop van Nikki en de loterij van Nikki en Mylene.
Zonder jullie bijdrage, in wat voor vorm dan ook, hadden we dit deze kids nu niet kunnen geven.Daarom nogmaals namens ons maar vooral namens de 44 kinderen in het weeshuis/kindertehuis : DANKJEWEL!!!!
(en dat moesten we echt zeggen van de bewoners van het weeshuis).
Na nog even gespeeld te hebben met de kids hebben we afscheid genomen.Met een dubbel gevoel.Fijn dat we dit konden doen maar jammer dat het maar voor even is.Misschien...ooit..kunnen we nog eens terug..
Maar dat zeggen we over elk adres waarvan we tot nu toe afscheid hebben moeten nemen hier in Indonesië. Het zijn echt zulke lieve vriendelijk,gastvrije mensen allemaal.
We gaan nog even genieten.Nog een paar dagen.En dan moeten we weer naar huis....

xxx monique

• 29 Juli 2011 - 13:04

Cora:

Fijn dat jullie dat konden doen voor die kids. En wat die kilo's van jou?!?!?! misschien moet ik eens 'n blik werpen op die markt haha. x