Zaventem en onze lange vlucht - Reisverslag uit Los Ranchitos, Verenigde Staten van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu Zaventem en onze lange vlucht - Reisverslag uit Los Ranchitos, Verenigde Staten van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu

Zaventem en onze lange vlucht

Blijf op de hoogte en volg Monique

24 April 2016 | Verenigde Staten, Los Ranchitos

Na een nachtje doortrekken zijn we om 03.00 uur vertrokken richting België. Het plan is om in het vliegtuig te slapen zodat we minder last van een jetlag hebben. Onderweg komen we familie Vrooman tegen op de rijksweg. Hoe dichter we bij Zaventem komen hoe harder het gaat regenen. En het is koud... Brrr. Na veel zoeken en dubbele rondjes op rotondes vinden we eindelijk
de juiste parkeerplaats P4. Ergens achteraf. En het regende. En het was koud. Maar goed. We gaan naar de zon. Eerst maar eens op het vliegveld zien te komen en zo snel mogelijk in het vliegtuig stappen. Gelukkig blijkt er een pendelbus te gaan en die komt er net aan! Snel de bus in en richting het vliegveld.

Het vliegveld voelt vreemd aan. Anders dan de keren dat we naar Egypte gingen. Niet teveel aan denken Monique. Er bij stil staan oke maar er biet in blijven hangen. Het vliegveld heeft er alles aan gedaan om het zo veilig mogelijk te maken. Er zijn meerdere loodsen ingericht als vertrekhal en er is heel veel security. Meerdere keren wordt ons paspoort gecontroleerd en onze tassen koffers. Het geeft ons een veilig gevoel. De drukte valt ook mee. Alles loopt gesmeerd en al snel zitten we aan het ontbijt. We kunnen rustig aan doen want we hebben 1,5 uur vertraging. Helaas. Maar de tijd vliegt. Om half 10 gaan we het vliegtuig in en kunnen we beginnen aan de lange vlucht over het water. Er is best veel turbulentie onderweg en na 4 uur vliegen had ik de wens dat het vliegtuig even kon landen. Om uit te rusten. Ik was best bang dat het vliegtuig uitgeput zou raken haha. Stom he? Ik wilde gewoon veilig landen. Dus toch nog maar even slapen en verstand op nul. Gelukkig hebben we windje mee met deze Dreamliner en landen we Nederlandse tijd om kwart voor 7. Gelukkig is het hier in de Dominicaanse republiek 6 uur vroeger en hebben we nog een hele dag voor ons liggen. Peter heeft weer speciale kamers voor ons kunnen regelen. Front Ocean Suites. We zitten dus aan de zee. Genieten dus. Oja de jetlag is toch aanwezig helaas. Rond 20.00 uur gaan de luiken dicht bij ons allemaal om pas de volgende ochtend om 06.00 uur weer open te gaan. Niet geheel uit vrije wil hoor. John stond te kloppen...of we mee gaan snorkelen. Natuurlijk! Lekker rustig aan het strand dus dat moeten we meepikken! Nu dus lekker de zee in. Morgen meer over de zee!

Dikke kus monique en natuurlijk van Peter, Nikki, Yvonne, John en Mylene.
Xxxx