Saona - Reisverslag uit Los Ranchitos, Dominicaanse Republiek van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu Saona - Reisverslag uit Los Ranchitos, Dominicaanse Republiek van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu

Saona

Blijf op de hoogte en volg Monique

30 April 2016 | Dominicaanse Republiek, Los Ranchitos

Pirates of the Caribbean...ik heb alle films gezien en Orlando Bloom staat hoog op mijn lijstje om een keer een....ehh beschuitje mee te eten. Maar ook het decor van de film zorgt ervoor dat ik graag naar de film kijk. Dus toen ik hoorde dat de film in het gebied bij de Dominicaanse Republiek was opgenomen kon ik niet verdoezelen dat ik daar wel heel graag naar toe wilde!
Dus met een speedboot zijn we vandaag richting het eiland Saona gevaren. We waren lekker vroeg en met een klein groepje dus geen toerist te zien onderweg. Daar hou ik van :)
Wat een geweldig stukje natuur langs de kust zeg! Onderweg komen we langs de Blue Lagoon. Een stukje ondiep water op zee. Een soort zeebank. En het heet de Blue Lagoon omdat hier de film the Blue Lagoon is opgenomen! Jawel die met Brooke Shields en Christoffer Atkins! Hier heeft meneer Atkins ooit in zijn blootje gezwommen :) En wij mogen hier ook even poedelen. Dat laten we ons geen 2x zeggen!

Vervolgens varen we langs de plek waar Orlando Bloom heeft gevochten. Wat een ochtend...

Op een prachtig stukje strand waar alleen lokale mensen komen worden we heerlijk gemasseerd en kopen we kokosolie. Er wonen 300 mensen op dit eiland Saona en er zijn geen hotels dus ze moeten het hebben van de toeristen die af en toe langskomen met een speedboot. Dus kopen we ook nog wat lokale souvenirs en drinken we op dit bountyeiland uit een verse kokosnoot. Het lijkt wel een droom allemaal!

We zwemmen wat en snorkelen een beetje en vervolgens varen we naar een ander strandje. Daar is het dorp waarin de mensen wonen en maken we na de lunch een wandeling door het dorp. De kindjes verdringen zich om ons heen. En als ik mijn tas open doe en pennen en schriftjes uit ga delen is het helemaal feest. Ik krijg haast geen kans om het uit de verpakking te halen.
In no time is alles op. Ze vragen om meer maar helaas moeten wij ze teleurstellen.
Zo snel als ze er waren zijn ze ook weer verdwenen. Gelukkig wilden ze wel eerst nog even op de foto met ons. Wat een schatjes :)

Vervolgens zwemmen en snorkelen we natuurlijk nog wat en maken we heel veel foto's. Wat een paradijsje zeg!

Xx moon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Ik ben gewoon een moeder die graag reizen maakt. Op zoek naar wat een land te bieden heeft en het liefst vermijd ik de toeristische plekken. Door deze reizen te maken met mijn kids hoop ik ze wat mee te geven voor hun toekomst...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 58932

Voorgaande reizen:

23 April 2017 - 30 April 2017

Werkvakantie Berlijn

23 April 2016 - 23 April 2016

Dominicaanse Republiek

31 Juli 2015 - 11 Augustus 2015

Italië

03 December 2014 - 17 December 2014

Cuba

07 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Indonesie...here we come!

23 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Thailand rondreis

Landen bezocht: