Tropisch regenbuitje? - Reisverslag uit Los Ranchitos, Verenigde Staten van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu Tropisch regenbuitje? - Reisverslag uit Los Ranchitos, Verenigde Staten van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu

Tropisch regenbuitje?

Blijf op de hoogte en volg Monique

29 April 2016 | Verenigde Staten, Los Ranchitos

Regenbuitje?

Serieus...het regent hier al 3 dagen achter elkaar. Af en toe miezel maar de meeste tijd komt het met bakken uit de hemel! Niks geen zon, strand en zwemmen.
Eten, slapen en shoppen. Dat is wat we doen de hele dag.
Hoeveel water kan er vallen? Het moet toch een keer op zijn? Een tropisch regenbuitje zou er kunnen vallen had de dame van het reisbureau gezegd. Daar waren we op voorbereid want het is tenslotte regenseizoen op de Dominicaanse Republiek. 'Maar', zei de dame ook, 'het regent hooguit een half uurtje. En daarna is het weer 30 graden.' Nou dame van het reisbureau, wij hebben een buitje van 3 dagen en de zon is ver te zoeken. Oke het is wel tropisch warm. En er is een hele extreem hoge luchtvochtigheid!

Ook zoiets fijns. Die luchtvochtigheid Als mijn haar niet ontploft van de regen dan ontploft het wel van de hoge luchtvochtigheid. Hier valt geen eer meer aan te behalen. Kennen jullie die aflevering van Fiends waarin Monica vlechtjes met kraaltjes neemt vanwege haar ontplofte haar? Nou dat doen ze hier dus op het strand ook. Kijk niet raar op als ik volgende week thuis kom met vlechtjes ;)

Ik ga nu stoppen met m'n verhaal. Eerst even een zonnedansje doen. Wie weet helpt het. Ik zal flink m'n best moeten doen want voorlopig kont het nog met bakken uit de hemel!

Xx moon