nog 1 nachtje.... - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu nog 1 nachtje.... - Reisverslag uit Schiedam, Nederland van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu

nog 1 nachtje....

Door: monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

22 April 2017 | Nederland, Schiedam

Morgen gaat het dan echt gebeuren...

1,5 jaar geleden heb ik een motivatiebrief gestuurd naar de directeur van Komkids. Mijn werkgever.
In die brief gaf ik aan dat ik graag een keer een kijkje wilde nemen bij de buren. Gluren bij de buren zeg maar ;)
Gewoon omdat ik mijn werk erg leuk vind en graag wil blijven leren. Dit kan natuurlijk door middel van opleidingen en die doen we tussendoor natuurlijk ook.
Maar na mijn laatste lange opleiding tot kindercoach wilde ik graag zien hoe collega's in andere landen de opgedane kennis toepassen.
Tijdens de reizen met mijn gezin hebben we iedere keer wel een schooltje bezocht en dat was al heel bijzonder. Maar dat was vaak voor een ochtend.
En dat vond ik eigenlijk altijd te kort.
Mijn grote wens/toekomstdroom is dan ook dat ik best een half jaar in het buitenland in een kinderopvang zou willen werken. En dan natuurlijk het liefst ergens waar ze mijn opgedane kennis ook echt kunnen gebruiken. Ergens waar ze wel wat hulp kunnen gebruiken om een goede kinderopvang op te zetten.
Gelukkig is de kinderopvang in Nederland steeds beter geregeld en ben ik natuurlijk dolblij met mijn baan.
Maar ergens kriebelt het. Ik ben dol op kinderen en zou zo graag wat verder kijken...en iets langer.
Vandaar de motivatiebrief naar de directeur. Met de vraag of ik mee zou mogen, indien ze ooit weer een uitwisseling zouden hebben met een organisatie in het buitenland.
En dat mocht :) En nu is het dan zover. Eindelijk!
De koffer is gepakt, de paspoorten en cadeautjes liggen klaar voor de kids in Berlijn. Want daar gaan we dus gluren bij de buren. Op 5 verschillende centra en natuurlijk is er tijd voor culturele uitstapjes.

Morgenochtend komt nog wel een moeilijk moment. En daar zie ik dan wel weer tegenop. Mijn gezin achterlaten.
Ik ga wel eens een weekendje weg maar 8 dagen is best lang. Natuurlijk zijn ze groot en slim en wijs genoeg en zelfstandig en ze hebben hun papa en nog meer van die goede adviezen maar dat neemt niet weg dat ik ze best zal missen.
Gelukkig kunnen we face-timen, appen, bellen enz. Voordat ik het weet ben ik weer thuis.
Dus ik neem mij voor om er gewoon van te genieten.
Berlijn....we komen er aan!

x Monique

  • 22 April 2017 - 22:43

    Sharon:

    Leuk geschreven! We gaan er iets leuks van maken en dat missen zal vast gebeuren, maar dan hebben we altijd elkaar nog!
    Tot morgen! X

  • 22 April 2017 - 23:19

    Marian:

    Lief disneydinnetje het gaat allemaal goedkomen! Jij gaat gluren bij de buren en thuis gaan ze beleven zonder mams/partner/kok/schoonmaakster/taxi-chauffeur/en al wat je nog meer bent en doet

  • 22 April 2017 - 23:26

    Monique Wuister:

    Heel veel plezier meiden, geniet ervan

  • 23 April 2017 - 10:37

    Vera:

    Wat stoer van je. Ik wens je heel veel plezier.

  • 23 April 2017 - 16:05

    Mams En Pa :

    Lieve Monique , gluren bij de buren is leuk en leerzaam , geniet ervan en voor je het weet zijn die 8 dagen om ! veel liefs xxx

  • 23 April 2017 - 20:45

    Peter:

    Poepie geniet er maar lekker van .....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Ik ben gewoon een moeder die graag reizen maakt. Op zoek naar wat een land te bieden heeft en het liefst vermijd ik de toeristische plekken. Door deze reizen te maken met mijn kids hoop ik ze wat mee te geven voor hun toekomst...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 893
Totaal aantal bezoekers 58940

Voorgaande reizen:

23 April 2017 - 30 April 2017

Werkvakantie Berlijn

23 April 2016 - 23 April 2016

Dominicaanse Republiek

31 Juli 2015 - 11 Augustus 2015

Italië

03 December 2014 - 17 December 2014

Cuba

07 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Indonesie...here we come!

23 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Thailand rondreis

Landen bezocht: