zwemmen met de dolfijnen! - Reisverslag uit Las Morlas, Cuba van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu zwemmen met de dolfijnen! - Reisverslag uit Las Morlas, Cuba van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu

zwemmen met de dolfijnen!

Blijf op de hoogte en volg Monique

18 Augustus 2014 | Cuba, Las Morlas

Vandaag zijn we met een boot langs de vele eilanden van Cuba gaan varen met als eindbestemming een plek op de zee waar we kunnen zwemmen met dolfijnen!
We hebben niet alle eilanden gezien hoor, want Cuba bestaat uit meer dan 1600 eilanden. En daar hadden we geen tijd voor want de dolfijnen lagen op ons te wachten!
En wat waren ze blij om ons te zien! We werden door de dolfijnen geknuffeld, gezoend en door 2 dolfijnen tegelijk de lucht in getild! Wat een feestje. Een droom die uit kwam :) Wat zijn die dolfijnen toch magisch. Als die je aankijken lijkt het of ze recht in je ziel kijken en andersom ook. Wat een mooie dieren. Moeilijk afscheid nemen hoor! Vooral Nikki had er moeite mee.
We moesten nog even wachten tot de boot ons zou komen halen en de dolfijnen dobberden nog een beetje rond. Terwijl Nikki langsliep bij het bassin gingen er 2 dolfijnen roepen naar haar. Ze keek en besloot voor de grap wat handsignalen te doen naar de dolfijnen en ze reageerden gewoon! Zo mooi om te zien! Nikki had echt contact met ze. Zo gaaf! Toen kon ze natuurlijk helemaal geen afscheid meer nemen. Ze bleven terugkomen bij haar.
Maar helaas was de kapitein van het schip niet van plan ons daar achter laten. Helaas pindakaas :(
Het was echt een geweldige ervaring! Weer een ander stukje van Cuba gezien!

In de middag hebben we een auto uit de jaren '50 genomen naar een souvenirs markt in Varadero. Een roze cabriolet. Voor ons een bijzondere manier om van A naar B te komen maar voor de Cubanen de normaalste zaak van de wereld. Het stikt hier in Cuba van zulke auto's en ik heb er al heel veel foto's van gemaakt. Nu was het wel tijd om er ook een ritje in te maken! Ik zat met de meiden achterin en we vingen alle wind. Ik leek wel een Grobbebol uit de serie Tita Tovenaar. Ik zag er niet uit! Je zag niet meer wat nou mijn voorkant of achterkant was. Pfff.
Maar het was wel leuk om mee te maken.
Maar als ik mag kiezen ga ik toch liever zwemmen met de dolfijntjes volgende keer :)

Xx monique

• 19 Augustus 2014 - 08:56

Martijn Dijkstra :

Wow, wat maken jullie weer mooie dingen mee.
    Het klinkt echt als een paradijs daar. En zwemmen
    met dolfijnen..... Zo jaloers.....Kan niet wachten om
    de foto's te zien. Geniet nog maar lekker van alles.

Dikke kus Martijn

• 19 Augustus 2014 - 09:06

Mams En Pa :

Wat n leuke ervaring met de dolfijnen ... en dan in n roze cabriolet rond rijden , zullen weer mooie foto s te zien krijgen ! .....voor nu n fijne laatste dag daar

kus en liefs van Mams en Pa XX