Duiken - Reisverslag uit Las Morlas, Cuba van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu Duiken - Reisverslag uit Las Morlas, Cuba van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu

Duiken

Blijf op de hoogte en volg Monique

11 Augustus 2014 | Cuba, Las Morlas

Vandaag was echt een hele speciale dag! We zijn gaan grotduiken! Oké, niet ik maar de rest van de familie. Ik heb helaas last van mijn oor.
Maar dat mag de pret niet drukken want om op de duikstek te komen moeten we half Cuba doorkruisen. En daar zeg ik geen nee tegen.
Dus zodra Yuri en Freddie ons op hebben gepikt begint de pret. We rijden door dorpjes, bossen, jungle-achtige gebieden die ons erg doen denken aan Indonesië en weilanden met koeien (weet ik, die heb je in NL ook maar dit is toch net anders). De natuur doet me helemaal wel denken aan Indonesië. Heel groen en heel veel verschillende grote bomen waaronder veel palmbomen. Ik geniet in ieder geval volop! Na 1,5 uur rijden komen we in een heel authentiek dorpje genaamd Bolondron. Het ziet er uit als een heel oud cowboydorpje. Oude, in alle kleuren geschilderde maar afgebladderde huizen. En veel Amerikaanse auto's uit de jaren 50. Dus erg kleurrijk
Veel dorpelingen zitten buiten en we besluiten even extra water en wat chocola in te slaan. Alle ogen op ons gericht want hier blijken dus normaal nooit toeristen te komen. Heel bijzonder. Ik grijp mijn kans en schiet wat plaatjes.
Vervolgens rijden we door naar de duikstek. We rijden een stuk door de weilanden en langs een grote sinaasappelgaard. En dan stopt het busje. We kijken rond maar zien echt nog geen zee. Zelfs geen meer. Yuri zegt dat we even mee moeten lopen door het weiland. En dan is daar plotseling een gat met een doorsnee van 4 meter. En dit is dus de grot :) een zoetwatergrot. Verstopt voor de buitenwereld maar gevonden door de mensen die hier wonen. Geweldig mooi! Vol met stalagmieten. Na een sprong in het diepe gaan ze op verkenning. Ik besluit wel te gaan snorkelen. Dus ook even springen om vervolgens in een donker gat te zwemmen. De vleermuizen maken veel lawaai en het is best scary in m'n uppie. De rest zit wel onder mij maar te diep om te zien. Na een half uur komen ze boven met hele blije gezichten. Wat een ervaring!
De volgende duik is in het bos/jungle. We moeten ongeveer 20 min lopen door het bos en de duikspullen worden door een boer uit de buurt + dochter met paard en wGen naar de duikstek gebracht. En weer zien we nergens water. Dan doemt zich tussen de lianen en bomen een grot op. Hierin dalen we langs rotsen af en dan komen we bij glashelder water. Hier gaan ze duiken! Ik baal dat ik niet mee kan duiken maar de omgeving maakt veel goed. Wat is het hier mooi! De rust, de kleuren en de zo'n die door de opening van de grot langs de lianen naar binnen schijn tis gewoon magisch. Yuri verteld dat in deze eeuwenoude grot maar ongeveer 100 mensen gedoken hebben tot nu toe. Zelfs Cousteau heeft hier nooit gedoken ;)
Er zwemmen wel veel locals in deze grot. Dit is hun recreatiegebied. Knap tussen al die rotsen!
Het sterft er trouwens van de muskieten dus we zijn helemaal lek geprikt. Vooral Nikki smaakte erg lekker : 40 bulten! Maar het kon de pret niet drukken. Wat een geweldige plekken hebben we vandaag bezocht!
Cuba heeft veel meer te bieden dan alleen maar sigaren en rum!!!!

Xx monique

  • 12 Augustus 2014 - 07:27

    Yolanda:

    Wat een avontuur Monique , geweldig dat jullie dit gevonden hebben!!!! Gaat het duiken goed met Peet, geniet hij ervan?? Knuffel voor jullie.

  • 12 Augustus 2014 - 08:28

    Mams En Pa :

    Wat n mooi verslag van jullie avontuur , dat ritje zal geweldig geweest zijn !! veel liefs en kus xx

  • 12 Augustus 2014 - 10:49

    Astrid Bakker:

    Monique, wat een verhalen. We zijn nooit in verre landen geweest, maar door jouw verhalen voelt het alsof we er nu bij zijn. Geniet nog lekker en veel plezier! Xxx

  • 12 Augustus 2014 - 21:57

    Yvonne:

    Super monique, wat zal dat geweldig voor jullie zijn. En jeffrey is vast jaloers al maakt hij ook genoeg mooie dingen mee.
    Knuffels xxx

  • 12 Augustus 2014 - 22:48

    Jennie Hoogerwerf:

    Erg leuk om te lezen Monique. Ik heb zelf ook altijd een dagboek tijdens onze reizen. Zo ervaar ik Cuba ook meteen een beetje. Nog heel veel plezier. Groetjes, Jennie

  • 14 Augustus 2014 - 21:34

    Buuf Debby:

    Wauw!!!! Wat is het toch heerlijk om je verhalen te lezen!
    Geniet nog even verder daar, schrijf er weer over dan genieten wij weer lekker mee :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cuba, Las Morlas

Cuba

Nieuwe cultuur ontdekken en genieten van een onbekende omgeving.

Recente Reisverslagen:

21 Augustus 2014

Dag Cuba

18 Augustus 2014

zwemmen met de dolfijnen!

16 Augustus 2014

city tripjes

11 Augustus 2014

Duiken

09 Augustus 2014

Havana
Monique

Ik ben gewoon een moeder die graag reizen maakt. Op zoek naar wat een land te bieden heeft en het liefst vermijd ik de toeristische plekken. Door deze reizen te maken met mijn kids hoop ik ze wat mee te geven voor hun toekomst...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 58964

Voorgaande reizen:

23 April 2017 - 30 April 2017

Werkvakantie Berlijn

23 April 2016 - 23 April 2016

Dominicaanse Republiek

31 Juli 2015 - 11 Augustus 2015

Italië

03 December 2014 - 17 December 2014

Cuba

07 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Indonesie...here we come!

23 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Thailand rondreis

Landen bezocht: