Havana - Reisverslag uit Las Morlas, Cuba van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu Havana - Reisverslag uit Las Morlas, Cuba van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu

Havana

Blijf op de hoogte en volg Monique

09 Augustus 2014 | Cuba, Las Morlas

Na 2 dagen relaxen was ik toch wel toe aan een beetje cultuur snuiven. Volgens de Cubanen heb je Cuba niet gezien als je alleen in Varadero blijft. Nou dat was ik dus ook niet van plan. Het is erg toeristisch en daar ben ik een beetje allergisch voor ;) Het resort is heerlijk hoor en de meiden hebben het super. Maar ik wil Cuba zien. En vandaag beginnen we met La Habana oftewel Havana. De hoofdstad van Cuba. Yuri, de duikgids van Peet, heeft aangeboden ons een dagje mee te nemen en ons de highlights te laten zien. Hij is hier geboren en woont hier al 45 jaar. Voldoende ervaring met Cuba dachten wij zo. Dus dat moet een leuk dagje worden. Een vriend van hem, Freddie, is onze chauffeur.
Nou in 1 woord: geweldig! Heel relaxed met airco naar Havana gereden. Onderweg wat leuke plekjes aangedaan.
In Havana natuurlijk een sigarenwinkeltje bezocht. In dit winkeltje werkte een gepensioneerde man die wereldrecordhouder is van de langste sigaar. Vandaag was hij er ook. Geen grote fabriek maar gewoon ergens in een oud fort. Helaas roken we niet dus van ons zijn ze niet rijk geworden!
Verder hebben we heerlijk rondgewandeld in het oude Havana. Lekker geslenterd en veel foto's gemaakt. Want wat is Havana een fotogenieke plek. De huizen hebben hele vrolijke kleuren en de Amerikaanse auto's sluiten hier goed bij aan. Ook hier zie je net als in Thailand en Indonesië van alles rond rijden op wielen. De vreemdste aanhangers achter de meest bijzondere auto's, fietsen en zelfs bussen. Veel herkenning ook want er rijden verschillende bussen uit NL rond. Beetje verbouwd maar zeker herkenbaar :)
Havana is absoluut een aanrader.
Yuri neemt ons nog mee naar een heerlijk restaurant en dan gaan we helaas weer naar het resort terug. Gelukkig nog wel via een oud vissersstadje Martanzas.
Yuri heeft beloofd ons deze week nog mee te nemen naar Trinidad. Maar dan gaan we daar ook overnachten. Zijn dochter van 17 gaat ook gezellig mee.
Volgens Yuri zijn er onderweg veel mooiere dorpjes en minder toeristisch. We gaan dan nog bij een schooltje langs om onze meegebrachte spulletjes uit te delen.
Dat wordt dus weer iets om naar uit te kijken!

Liefs Monique

Even voor Jeff:
Het is bij ons nu volle maan. We hebben iets voor jou op de maan geschreven. Over 12 uur is die maan bij jou :)
Dikke knuffel

• 12 Augustus 2014 - 07:31

Yolanda:

Fantastisch Monique, heerlijk om te horen dat jullie door contact te maken met mensen op zoveel mooie plekken komen. En super om even met jullie mee te reizen. xxx

• 12 Augustus 2014 - 21:53

Yvonne:

Geweldig monique, reis ik toch ook weer een beetje met jullie mee.
    Geniet ervan leuke verhalen schrijf je weer xxx