Terug naar huis.... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu Terug naar huis.... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu

Terug naar huis....

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

19 Augustus 2008 | Singapore, Singapore

Hoi allemaal,

Na Koh Tao zijn we dus weer met de boot naar het vaste land gegaan en daar stond een gratis taxi te wachten op ons om ons naar het treinstation te brengen.We gingen weer een nachtje met de trein (richting Bangkok).
Helaas besloot de taxi ons 3 straten eerder eruit te gooien omdat daar een restaurantje zat van zijn zus ofzo..Maar wij konden niet eten omdat we de trein moesten halen!De boot had al vertraging gehad en nu moesten we over 5 minuten op het station zijn! Rennen dus!!!!(met volle bepakking!)
Maar gehaald en nu zit de vakantie er bijna op...

We zijn nu dus net geland op Singapore.Onze tussenlanding onderweg naar Nederland....:-(
Het zit er weer op.Ook de Vroomannetjes zijn ondertussen al thuis.Die zijn vannacht vertrokken...
Was nog even spannend of Mylene het vliegtuig wel zou redden :-)
We zijn namelijk gisteravond nog wezen shoppen in Bangkok op de Suan Lum Night Bazaar.Best een eindje weg van ons hotel.Nikki en Mylene wilden op de terugweg graag nog even 1 x met de tuk-tuk!!
Nou...ik wilde me wel opofferen en Jeffrey ging ook maar mee.De rest nam een taxi voor 100 bath.
Nadat al 3 tuk-tuk's ons weigerden omdat het te ver was met de tuk-tuk vonden we eindelijk een chauffeur die ons wel mee wilde nemen! Ook voor 100 bath...Ik had toen moeten weten dat er iets niet klopte :-)
John stopte nog snel even 200 bath in mijn hand en zonder mobiel, veel bagage en drie kids begonnen we aan ons avontuur.
De chauffeur begreep onderweg niet meer waar we heen moesten en bracht ons naar een ander hotel.Na veel thaise uitspattingen en weinig engelse woorden kreeg ik het al erg warm....
We zaten ondertussen in een of andere ghetto wijk.Erg zwart...die had ik mijn hele vakantie nog niet gezien in Thailand.Maar die zaten dus allemaal in de straat waar wij nu stilstonden.Allemaal keken ze ons aan....wat deden wij in hun wijk?Daar horen geen toeristen...
Nou...ik wilde er ook niet zijn!!
Vooral niet met die kids.
Er kwam een andere tuk-tuk en nadat ik hem uitlegde waar ik heen moest wist hij het zogenaamd wel te vinden.Voor 400 bath..ja,dat had ik natuurlijk niet.En geen mobiel.Oja,had ik al gezegd dat het al 23.15 uur was en dus alles donker en gesloten?
Gelukkig wilde de chauffeur ons wel brengen en met behulp van een Thaise tolk die ook geen engels sprak mochten we instappen.Dus snel die andere betalen,overstappen met 20 paar ogen in onze rug geprikt en alleen maar roepen:GO-GO-GO !!

Gelukkig begreep hij het en al snel zaten we op de rijksweg(!)...ja...met de tuk-tuk...We reden echt op plekken die we nog niet gezien hadden in Bangkok! De complete roze buurt van Bangkok kwam voorbij.Ik was echt bang dat hij ons hier ging dumpen.Pure achterbuurten...wat doen we hier?? Even vragen aan de chauffeur..Die weet het ook niet meer en is de weg kwijt! Na rondvragen aan 3 taxi chauffeurs en 2x oversteken van de rivier (waar zit nou dat verdomde hotel?Het lag toch aan de rivier?)
zagen we eindelijk de juiste brug! En nadat wij hem nog even de weg wezen konden we eindelijk weer de rest van de familie in onze armen sluiten!!
Pfff.wat een avontuur.Voor mij geen tuk-tuk's meer in de nacht!
De Vroomannen moesten snel weg want hun vliegtuig zou snel vertrekken.

Ondertussen zijn zij al thuis en wij
shoppen even hier in singapore.
Om kwart voor 12 begint ons laatste avontuur..Terugreis naar Nederland !

Dikke kus van de Riesmeijertjes!



  • 19 Augustus 2008 - 12:40

    Mams:

    Hallo monique! fijne terugreis ,we horen morgen jullie avontuurlijke verhalen !

    dikke kus en veel liefs van pa en maXXXX

  • 20 Augustus 2008 - 10:52

    Corine:

    Goede reis!!!!!

    En heelhuids weer terug.

    Corine

  • 21 Augustus 2008 - 04:27

    Eef:

    Hé Mo weer een geweldig verhaal...
    Maar nu de waarheid mis je....... en alles daar. xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Ik ben gewoon een moeder die graag reizen maakt. Op zoek naar wat een land te bieden heeft en het liefst vermijd ik de toeristische plekken. Door deze reizen te maken met mijn kids hoop ik ze wat mee te geven voor hun toekomst...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 59005

Voorgaande reizen:

23 April 2017 - 30 April 2017

Werkvakantie Berlijn

23 April 2016 - 23 April 2016

Dominicaanse Republiek

31 Juli 2015 - 11 Augustus 2015

Italië

03 December 2014 - 17 December 2014

Cuba

07 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Indonesie...here we come!

23 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Thailand rondreis

Landen bezocht: