Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

25 Juli 2008 | Thailand, Bangkok

En toen waren we eindelijk in Thailand!!

Mijn eertse indruk van Thailand was dat ik het allemaal zo plat vond.ik dacht dat er meer bebossing zou zijn.Maar dat is noordelijker heb ik begrepen.Het leek in eerste instantie net Nederland :-(.Het regende ook nog een beetje! Maar al snel wist ik dat we echt in Thailand waren.
Toen we namelijk met het busje naar ons hotel reden wisten we niet wat ons overkwam in het verkeer!
Wat een chaos...ze rijden natuurlijk links,maar ze halen gewoon aan alle kanten in!Er neemt echt van alles deel aan het verkeer. 1-,2-,3- en 4- wielers,langzaam en snel verkeer,maar ook mensen te voet ! Alles wat wielen heeft neemt deel aan het verkeer.En heeft het geen wielen dan zetten ze die er wel onder!In ieder geval was een zeer spannend ritje!

Het hotel is mooi en best luxe.Familie Vrooman was er al en na een gezellige begroeting zijn we ons op gaan frissen.En wat doe je als je in zo'n grote stad bent?
Lekker shoppen natuurlijk!!!!!
Met de taxi-bus naar het centrum en toen lekker alle grote warenhuizen in.Jeetje wat een winkels....en goedkoop!!!
Na een hapje eten bij een Grill-restaurant waren we echt kapot!
We besloten om iets te doen wat je een keer MOET doen in Thailand. We namen de tuk-tuk!
Net verteld hoe spannend de taxi-rit was ? Nou dan weet je wel hoe de tuk-tuk rit was...haha! Criss-cross door alle straatjes met gevaar voor zijn leven...maar ook die van ons!
Maar....we hebben het overleefd en wat hebben we gelachen!!

Vandaag hebben we ook al een drukke dag achter de rug.
We wilden met de express-boot naar de tempels.Beter dan weer die stad door racen.De boot is lekker relaxed...beetje dobberen op het water enzo......NIET dus! Haha...de halve lokale bevolking zat op die boot inclusief een paar monniken!
Maar we waren er wel lekker snel en het was goedkoop (;-)).

Zijn we er eindelijk vertellen ze ons dat de tempel Grand Palace en Wat Pho dicht zijn tot 13.00 uur!
Maar ze hadden wel een leuk alternatief voor ons....Voor 100 Bath (2 euro)zouden 2 tuk-tuk's ons de hele ochtend van dienst zijn en zij wisten wel een paar leuke plekjes.Nou zeg nou zelf! 2 dingen op wielen en 2 prive chauffers tot je beschikking...dat sla je toch niet af?
Daar gingen we dan...Eerst naar een kleine tempel,de Lucky Boeddha.
Deze is maar 1 dag in de maand open en volgens de Thai ter plaatse was het echt mazzel dat wij er vandaag waren.
Daarna gingen we naar een ,misschien had je het kunnen raden,juwelenshop.Vast een broer van de taxi-chauffeur ofzo.Maar eerlijk is eerlijk.Het was echt een mooie stenen en sieradenwinkel/fabriek.
En dus overstag gegaan natuurlijk...:-).
Als derde wisten ze wel een mooie winkel waar je Thaise kleding kon kopen.(Ik hoor jullie lachen...)
Maar toevallig was het wel
de nummer 1 kledingmaker van de wereld ,he?
John heeft maar gelijk een pak aan laten meten van Armani.En Yvon en ik hebben ook een mooie broek laten maken van Prada....Echt geen geld!
En toen was het toch echt eindelijk 13.00 uur.De chauffeur bracht ons netjes naar de ingang van de tempel(nadat hij eerst natuurlijk zijn commissie had ge-ind bij de shops :-) )

De tempel was wel een bezoek waard.Wat is dat een supermooie en grote tempel met daarin de Wat Pra Keaw.Hierin staat een boeddha-beeld van Jade.Echt geweldig mooi.Foto's volgen nog!
Verder heb ik een gebedje gedaan voor deze Boeddha.Kaarsje aangestoken,wierook,lotusbloem erbij en toen een gebedje.Ik wil namelijk graag mijn reuma achterlaten daar...wie weet!

Daarna was het echt te warm om de Wat pho te bezoeken.We zijn lekker met de boot terug gegaan en de kids zijn nu aan het zwemmen.

Het is hier echt super en gelukkig duurt de vakantie nog lang!!

Dikke kus en knuf van de Riesmeijertjes!



  • 25 Juli 2008 - 12:12

    Mams:

    hallo Riesmeijertjes,
    ik zie het helemaal voor me ,jullie in die drukte,ik moest ook erg lachen,veel plezier ook voor de Vroomannetjes ,dikke kus van ma en pa XXXX

  • 26 Juli 2008 - 14:46

    Miranda Ouborg:

    Whauww....Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn en je bent pas begonnen met je ontdekkingstocht!!!! Nog heel veel plezier, groeten aan Peet en de kids.

    Kus Mier

  • 26 Juli 2008 - 19:19

    Cocky:

    hallo buren , wat leuk om dit te lezen , ik ga jullie vakantie verhalen zeker volgen, veel plezier in thailand groetjes cocky

  • 27 Juli 2008 - 11:27

    Meijertjes:

    He vriendjes raar idee hoor dat jullie zo dicht bij zitten en hetzelfde beleven als wij! Ook wiij hebben hetsuper en genieten iedere minuut
    kus van ons4

  • 27 Juli 2008 - 21:04

    Mandy Schenderling:

    Wat is het toch leuk om jou belevenissen te kunnen volgen.Heel leuk!Ik ben benieuwd wat je nog allemaal mee gaat maken!Nog heel veel plezier!
    groetjes Mandy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Ik ben gewoon een moeder die graag reizen maakt. Op zoek naar wat een land te bieden heeft en het liefst vermijd ik de toeristische plekken. Door deze reizen te maken met mijn kids hoop ik ze wat mee te geven voor hun toekomst...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 59071

Voorgaande reizen:

23 April 2017 - 30 April 2017

Werkvakantie Berlijn

23 April 2016 - 23 April 2016

Dominicaanse Republiek

31 Juli 2015 - 11 Augustus 2015

Italië

03 December 2014 - 17 December 2014

Cuba

07 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Indonesie...here we come!

23 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Thailand rondreis

Landen bezocht: