Nachttrein... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu Nachttrein... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Monique Riesmeijer - WaarBenJij.nu

Nachttrein...

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

04 Augustus 2008 | Thailand, Chiang Mai

Hey allemaal,

Gisteravond de nacht-trein richting Chiang Mai genomen.
Dat is dus echt 100% meegevallen!
Om 22.00 uur werd ons bedje opgemaakt.Nikki en ik sliepen boven en Peet en Jef onder.Het zijn een soort stapelbedden.
Nou,echt iedereen was knock-out!
Behalve ik...kon gewoon niet slapen.Veel te bang dat ik wat zou missen!
Het waren net een soort prive tentjes.Lekker in mijn dagboek geschreven,beetje muziek luisteren,boekje lezen over Thailand.Want ik ben natuurlijk heel benieuwd wat we in het noorden allemaal kunnen verwachten!

Ik baalde alleen dat je op het bovenste bed geen raampje had.Kon dus niets van de omgeving zien :-( .
Niet dat ik veel zou zien in het donker,maar het gaat om het idee,he?
Het was s'nachts erg koud door de airco,dus ik moest eruit voor een extra deken.Nikki lag zo te trillen...
Maar ik sliep in mijn onderbroek dus ik deed mijn witte deken om me heen....ik leek wel een monnik.(de vrouwelijke versie dan,he?)

Na dus een hele lange,maar wel gezellige nacht kwamen we om 09.45 aan in Chiang Mai.

Wat een verschil met Bangkok! Onderweg zag ik al dat het veel groener was.Echt een jungle.
En in Chiang Mai was het veel rustiger en we konden tenminste normaal inademen zonder mondkapje!

Toen we het station uitliepen werden we belaagd door taxi chauffeurs!
We vluchtten een restaurantje in voor een kopje koffie en toen de kust veilig was besloten we te gaan lopen met al onze bagage naar het hotel...stoer,he? Was maar 3 kilometer.Maar wel met volle bepakking.Want alles moest mee deze keer vanuit Bangkok!

Na een lange,vermoeide en zwaar bezwete wandeltocht kwamen we aan in het hotel.Lekker gaan douchen en even zwemmen.Kids werden gevraagd om model te staan voor de brochure van het hotel....ben benieuwd!Hebben wij weer!

S'middags lekker shoppen en toen met de taxi naar een eettentje.
Toen ging het me toch stortregenen!
Zeiknat in het restaurant en van armoe kregen we tafelkleden om ons heen voor de kou!Zie je het voor je?

Toen nog even naar de Nightbazaar.Zaten we weer verkeerd...liepen we tussen de varkenskoppen en staartjes.Ook springende konijnen werden ons niet bespaard.
Snel een andere taxi genomen naar de echte Night Bazaar van Chiang Mai.Dat was andere koek.Hier konden we tenminste ons geld kwijt!!!

Het is nu kwart over 11 s'avonds en we gaan lekker ons bedje in!
Morgen tempels bezoeken en natuurlijk weer shoppen(oja en nog even zwemmen voor de kids).

Woensdag gaan we de jungle in voor 2 dagen.Naar de bergstammen!

Dikke kus vanuit Thailand!

  • 05 Augustus 2008 - 08:27

    Bianca:

    Gaaffff allemaal,wat een andere wereld he. Overal lekker van genieten hoor want je zit zo weer in de gewone wereld. Bij ons is het hele huis WAS!Dikke kus van Bianca,

    ps ga straks alles op mijn gemakkie lezen:-)

  • 05 Augustus 2008 - 09:13

    Cynthia:

    Gaaf om zo jullie vakantie te volgen!
    Heel veel plezier in de jungle!

    Groetjes, Cynthia

  • 05 Augustus 2008 - 14:06

    Mams:

    hallo monique !
    wat een belevenis in de trein slapen ,ddie varkenskoppen lijkt me minder leuk !
    hir in oostenrijk is het nu minder warm !
    veel liefs en dikke kus voor jullie 4XXXX ma pa odysseus

  • 07 Augustus 2008 - 14:50

    Marian:

    Hoi ben blij dat de nachttrein meeviel!! ik heb ook geen oog dicht gedaan maar dan van het idee dat het ongedierte over me heen zou lopen.

    Wij zijn weer veilig thuis en kijken terug op een superreis.

    Jullie nog veel plezier en tot over 2 weken

    kus marian en fam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique

Ik ben gewoon een moeder die graag reizen maakt. Op zoek naar wat een land te bieden heeft en het liefst vermijd ik de toeristische plekken. Door deze reizen te maken met mijn kids hoop ik ze wat mee te geven voor hun toekomst...

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 59093

Voorgaande reizen:

23 April 2017 - 30 April 2017

Werkvakantie Berlijn

23 April 2016 - 23 April 2016

Dominicaanse Republiek

31 Juli 2015 - 11 Augustus 2015

Italië

03 December 2014 - 17 December 2014

Cuba

07 Juli 2011 - 02 Augustus 2011

Indonesie...here we come!

23 Juli 2008 - 20 Augustus 2008

Thailand rondreis

Landen bezocht: